lördag 7 november 2009

Äntligen har vi blivit med hus tillsammans!!

Våmhusvägen 1, där ligger detta hus!

Detta hus köpte jag och min sambo den 1 november 2009. Huset är från 1940 och är ca 70 kvm+källare. Huset är i stort behov av renovering och eftersom det är väldigt litet så ska det även byggas ut ca 100 kvm, 50 kvm per plan. Därför kommer vi inte att flytta in än på en stund!

Renovering och utbyggnad ska min kära sambo stå för som är en mycket duktig snickare.

Tänkte då börja blogga om denna renovering m m, för det kan vara väldigt skoj att kolla tillbaka på. Även att nära och kära ute i periferin ska kunna följa detta projekt!



Till huset följde även detta " ruckel " om jag nu får kalla det så. Det ska få vara kvar över vintern till förvaring, men sen ska jag med nöje demolera det själv. Hela denna byggnad förstör ju den vackra utsikten som vi har ner mot sjön. Eftersom vi nu har fått äran att ha sjötomt så vill man ju verkligen ta vara på det.

Till vänster i bild så kan du se en liten skymt av sjön, men till våren hoppas jag att du ska kunna se mycket för då ska jag om ingen annan har gjort det, tagit ner detta ruckel!!


Även den berömda " Sandhedskiosken ", en fd kiosk, fick vi med när vi köpte detta hus. På bilden ser du baksidan på den. Numera är det ett garage och ett förråd!
Även detta hus ska göras om till en carport bla, men vi får ta en sak i taget. Rom byggdes inte på en dag tyvärr!

Jag hoppas ni ska tycka att det ska bli skoj att följa detta projekt tillsammans med oss!!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida