tisdag 16 februari 2010

Soffa och matsalsbord!



I dag har jag vart in och kollat upp olika alternativ på soffor och matsalsmöbler. Det som föll mig i smaken var dessa alternativ.
Vi ska ha en grå/svart fondvägg i vardagsrummet, därav mina val av färger.
Eftersom det kommer bli en öppen planlösning i vårat hus med ett etage som skiljer kök och vardagsrum åt, så vill jag att färgerna ska komma överens. I köket ska vi ha grå/svart klinkers golv, och en stor köks ö med en grå/svart bänkskiva..
Då tycker jag iaf att det är snyggt om dom färgerna kommer tillbaka i vardagsrummet. Det blir inte så himla "plottrigt" med en massa färger.
Jag var först inne på att ha ett vitt matsalsbord, men då blir det dock en massa olika färger. Det jag är rädd för att det blir mörkt med detta bord, men man kan faktiskt styra upp det med en ljusare matta under. Vi kommer även att ha stora långa fönster längs med så gott som hela väggen i vardagsrummet, så det kommer inte bli brist på ljus iaf.
Vad tycker ni om mitt val?

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida