söndag 4 april 2010

Uppdateringar!

På måndag var det demonstration utanför kommunhuset. Vi skulle försöka rädda Kyrkbyns skola som dom vill lägga ner och flytta till berget. Till skolan vill dom istället flytta socialkontoret! Helt korkat!

Mora Tidning stod på balkongen och fotade.

Nu är taken på plats! Skall målas en gång till bara.

I mitten på veckan som gått så vart det lite bråttom med att välja tapeter. För ett tag sen så tyckte man att det var så långt framåt i tiden som man skulle få lov att välja tapeter, sen rätt som det är så skulle man helst ha valt dom dagen innan:) Tiden går så himla fort! Nu har vi iallfall kommit till den punkten att vi skall välja tapeter, och eftersom det vart så himla bråttom så fick jag bara en kväll på mig:(. Men, jag säger bara suck!! Shit va många olika kataloger som finns.. Som tur va så hade jag iallfall bestämt vilka färger jag ville ha i dom olika rummen.. Nu är det ju så att vi har målat hela husets väggar vita, sen ska vi ha fondväggar i dom olika rummen..
Men, det finns ju massor med olika mönster!! Fy, de var svårt!
Fick även med oss en katalog med olika dörrar.. Inne och ytterdörrar.. Men det var inte lika svårt att välja.
Alla kataloger.. Ja, dom jag valde iallfall.. Fanns ju en uppsjö till utav dom om man säger så:)!!

Fondväggen nere i vardagsrummet! Har köpt en grå soffa som jag tänkte skulle passa optimalt till denna vägg!

Fondväggen i Antons rum!

Synd att inte denna tapet syntes så bra för den var verkligen kanonsnygg tycker jag.. Denna ska vi ha i vårat sovrum!

Tim ville ha blåa stora stjärnor i sitt rum så det fick han....

..... Noel ville ha små stjärnor i sitt, så det fick han!!
Alla nöjda och glada!!

Golvvärmen uppe har blivit lagd! Shit va glad jag är att slippa alla fula och dammiga element! Nu är det helt rent på väggarna, och dammfritt!! Ha ha ha!
Resultatet uppe! Vi skall ha annat golv nere..
När vi är i huset och fixar så sitter Tim, dom gångerna vi inte har barnvakt, i våran blivande klädkammare och kollar på film! Denna gången följde även hans kära bakugan med!
Här gjorde vi ett litet experiment.. I våran trapp upp så är det lite mörkt då det inte finns nått fönster där. Då kom vi på att vi kunde såga upp dessa tre öppningar från hallen så att vi får in lite mer ljusinsläpp! Kommer bli kanonfint tror jag när man får dit några ljuslyktor eller annat plock:)













2 kommentarer:

Blogger Therese♥ sa...

ÅÅÅ vad härligt, här känns det som om det är en hel evighet tills det kommer hända så stora saker som val av tapet...

4 april 2010 kl. 07:25  
Blogger Karolina sa...

Tiden går så himla fort Therese så snart är du också i det valet!!

4 april 2010 kl. 09:07  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida