torsdag 25 mars 2010

En trist söndag med stygn!

I söndags var det ingen rolig dag:(.
Kära lilla Tim ramlade ur sin säng på nått konstigt vis och lyckades slå upp sin panna. Det vart ett besök på akuten, men där vart det bara omplåstring pga av att det var lång väntetid.. Vi fick vackert åka hem en vända och åka tillbaks efter ca 1 1/2 till Mora Vårdcentral. Där fick lilla mannen några stygn i pannan..

Han var så himla duktig, men nog gör det ont i ett moders hjärta när barnet skriker hysteriskt..
Det gick jättebra för honom att lägga sig på britsen, men när doktorn sen skulle bedöva runt såret då vart det inte skoj för lilla Tim..
Det måste ha gjort jätteont. för han var så ledsen...
Han bara skrek:
- Mamma, nu går vi.. Jag vill inte vara kvar här.. Vill inte, vill inte:(
Usch, va jobbigt det är när man vet att det måste göras !

Han viftade så på huvudet att doktorn fick lov att lägga en grön duk över huvudet, och då var det absolut inte skoj längre för då drabbades lilla hjärtat av panik..
Fick han lugn iaf, och vi tog bort den gröna duken!

När dom skulle börja sy han så satt jag där på golvet och höll i hans hand och pratade om Bamse och hans vänner.. Jag höll Tim i handen och det varavades med att han strök mig över kinden.. Jag var så stolt över han då för han var sååå himla duktig! Det värmde i mitt modershjärta!

När han blivit omplåstrad och klar och vi gick därifrån så sa han att han ville bli doktor när han blir stor!! Skönt att han inte blev rädd för doktorn iallfall:)

Eftersom han vart så duktig så vart han lovad att åka till leksaksaffären i noret, tack och lov så har dom söndagsöppet!

När vi kom in i affären så är det första Tim säger till affärsbiträdet:
- Ursäkta mig, har ni bakugan ( en leksak )?
Han är ju bara för go den lilla fisen!!

Han visste direkt vad han ville ha så det blev en snabb visit i affären, sen bar de av hemåt!!

Min bror Hans fick följa med andra vändan till lasarettet ( Fredrik var med första ), för Fredrik fick lov att skjutsa Anton och Noel till tåget. Men det gick bra ändå utan pappsen.

När vi väl kom hem sa Tim:
- Mamma, jag vill åka till doktorn igen:)
Känns skönt att han känner så, ifall vi behöver åka nån annan gång!!

Nu är han iallfall lite broderad i pannan!!

Kram på er därute!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida