lördag 10 april 2010

Ikeabesök, kök och Arvingarna!

Fredag morgon kl 07.30 startade vi våran resa från Orsa-Gävle.. Skulle köpa köket till huset! På parkeringen stod denna buss parkerad, vilket sällskap;) Hade det vart för 20 år sedan så hade man ju dött, Arvingarna var mina stora idoler då! Kommer ihåg när man stod nere på Udden och trängdes med alla flickor och trånade som aldrig förr! Lasseman var ju bara bäst och såååå snygg! Han kanske inte ens är med längre?

IKEA HERE WE COME;)



Detta vart resultatet av våran handling! 4 vagnar allt som allt, och då var det bara köket:) Jag fick stå och vänta ute och passa, och Fredrik fick gå in 3 gånger och betala.. Vi fick ju inte med oss allt på en gång! Men nu är det färdighandlat, sen ska de ju bara upp.. Men det är ju inte mitt bekymmer;)

Lördag morgon kl 08.00 var det uppställning! Bröderna Dahlin skulle ta sig an köket! Här har dom precis börjat..

Jörgen skruvar som aldrig förr!

Fredrik in action!

Knoll och Tott:)

Köket som väntar på att få komma på plats!

Kl 12 var det skiftbyte! Då åkte Jörgen hem och Stefan anslöt i stället! Bästa Lasse kom och målade också. Här har dom en välbehövlig fikapaus i den sköna solen som behaga komma fram!

Även Anders kom och hälsade på ett par gånger under dagen! Köket börjar ta sin form!

Kommer bli bra detta!

Lasse på världens vingligaste ställning!

Köksön börjar även den ta sin form! Anders kollar så dom sköter sig:)













6 kommentarer:

Blogger Therese♥ sa...

Väntar på resultatet jag!!

11 april 2010 kl. 03:01  
Blogger sussi sa...

Gud vad fint det kommer att bli jag är AVIS.Kram Sussi.

11 april 2010 kl. 11:43  
Blogger Therese♥ sa...

Spännande Karro!! Jag är heeelt förvirrad ang detta med kök, Thord har nu rivit vårt blivande kök men jag tycker att detta är sååå krångligt!! Vet du förresten, på ikeas hemsida- där det står typ som "fasta" priser på köken, vad gäller där egentligen?? Alla har ju liksom helt olika kök i storlek, takhöjd osv!! Vet du hur de menar? Jag blir galen jag...

11 april 2010 kl. 13:43  
Blogger Karolina sa...

Therese.. Jag vet faktiskt inte.. Ska höra med Fredrik för det är han som kan allt sånt där:) Har du vägarna förbi, kan du ju alltid svänga in så kan vi höra med han! Skicka ett mess innan isf, så åker jag dit om det skulle vara så att jag är hemma på barken.. Ska försöka städa av här nämligen:)

11 april 2010 kl. 23:07  
Blogger Therese♥ sa...

Idag har jag ingen möjlighet att kika förbi, men jag kommer mer än gärna en annan dag!!

12 april 2010 kl. 03:24  
Blogger Therese♥ sa...

Men!! Gud vilken rar kommentar du har skrivit!! Fick tårar i ögonen jag! =) Jag känner precis samma med dej å jag å mammsen pratar ofta om att du är så himla go!!

Hoppas också på mer träffar å önskar att det hade blivit av för längesedan, för visst är vi dåliga på att ses? =) Haha...

Men det är också konstigt- hur man hinner tycka om någon så mycket när man träffats så lite! Fantastiskt!! Stor kram på dej!!

12 april 2010 kl. 10:08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida